Plakatkampanje på T-banen

Publisert

Etter helsiden i Dagbladet Magasinet sist lørdag, skal nå LLHs plakatkampanje for partnerskaps opp på Majorstua T-banestasjon onsdag 31. august. – Vi hadde opprinnelig tenkt på å kjøre kampanjen på bussene i Oslo, men de var overbooket i forbindelse med valget. Majorstua T-banestasjon er uansett et veldig godt alternativ. Den er en av de mest brukte stasjonene i Oslo og har en gjennomstrømning på 49 000 mennesker hver dag, forteller leder i LLH Oslo, Christian Møllerop, til Blikk Nett. Plakatene skal opp på de fem største «reklamevinduene» nede på perrongen og blir hengende i fem uker. Møllerop regner med større reaksjoner på disse enn på helsiden i Dagbladet. – Jeg har ikke mottatt noen reaksjoner etter lørdagens Magasinet ennå. Det kan sikkert ha noe med at jeg er langt fra kontoret, nærmere bestemt i Bodø, på Usynlig konferansen, men jeg tror uansett at kampanjen blir enda mer synlig når den henger oppe i et så stort format over så lang tid. Når så mange mennesker får den til frokost, middag og kvelds i fem uker må de nødvendigvis ta stilling til den. Med det sier jeg ikke at det er mer verdifullt å ha plakatene oppe på Majorstua enn å ha dem i Magasinet. Dagbladet blir tross alt lest over hele landet. Samtlige av kampanjens plakater er i svart/hvitt. På spørsmål om hvorfor ikke LLH Oslo valgte noe fargerikt og iøyenfallende, svarer Møllerop: – Vi ville at kampanjen skulle være vakker. Sammen kom vi fram til den vurderingen at det estetiske og litt mystiske i bildene ville bli effektfullt for det budskapet vi ville få fram. Til det syntes vi svart/hvitt foto passet best. Avtalen med Oslo Sporveier har kostet LLH 30 000 kroner som sammen med prisen på helsiden i Dagbladet utgjør det samlede beløpet på 60 000 kroner. Dette er også beløpet som LLH har klart å samle inn hittil. Et tall Møllerop er fornøyd med. – Det kommer inn penger jevnt og trutt og vi har ikke tenkt til å gi oss ennå. Kronerullingen fortsetter ut september. Samtidig som LLH Oslo kjøper reklameplass for kampanjen, blir plakatene hengt opp på utesteder og andre gratisplasser over hele Oslo. I tillegg har LLH Oslo fått trykket opp store plakater som sendes ut til de andre fylkeslagene. – På den måten blir kampanjen også spredd rundt i de andre norske byene, avslutter Møllerop.

Powered by Labrador CMS