Kristine Hansen

FRA ULVEJOIK TIL REILIMBA

Da Kristine Hansen komponerte «Láhpoluoppal», lå hun i telt på Finnmarksvidda i tre uker for å ta opp lyder.

Publisert Sist oppdatert

cNår hun skriver musikk, er det spesifikt rettet mot en problemstilling og nå er det urlyder og å lydidentifisere Nord-Norge som gjelder for perkusjonisten og komponisten Kristine Hansen.

– Min personlighet kan gjerne farge resultatet, men jeg er ikke en singer/songwriter som skriver om kjærlighetssorg akkurat.

Hun vokste opp i Halden, i en familie med tradisjonelle kjønnsroller. Hun kjente seg aldri helt igjen i disse. Som liten ville hun helst være med å sløye fisken, ikke koke den. På skolen var hun flink, men tenårene ble litt av det sløve slaget. Hun skjønner nå i ettertid at hun allerede da var lesbisk, men forsto det ikke da. Jo eldre hun ble, jo mer forknytt ble hun.

– Det var mye forvirring. Når jeg ser tilbake, ville jeg verken forstå eller akseptere at jeg var skeiv. Jeg leste i en brosjyre at det var helt naturlig å eksperimentere i ungdomstida, og det slo jeg meg veldig til ro med, sier Kristine og ler litt.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digital
1 måned

1,-

KJØP

Digital
12 måneder

699,-

KJØP

Digital + Magasin 12 måneder

798,-

KJØP

Powered by Labrador CMS